Calle ligger här i soffan med mig, ömsom mysandes, ömsom gnagandes på mina fossingar. *suck* Något  pappasjuk efter att ha varit ensam med mig idag. Mjukisdjuret från IKEA, den lilla råttan (Ja vi hade en gång en hamster också men den är som tom på stoppning nu…) är leksaken nummer 1 för tillfället. slemmig, mjuk och utan både tassar och nos. Svansen var det första som rök. Det finns en viss dam vi har att skylla detta på, hon lärde honom allt ofog.. *s*

Calle har fått nytt foder, färskfodret från Bravo. Fattar inte hur han kan äta det, när man micrar det luktar det ålderdomshem, ja alltså de gamla blöjorna som byts alldeles för sällan. Yummy. -NOT Calle däremot, men lite mer känsliga smaklökar verkar tycka att det smakar både vaktelägg och gåsleverpastej. Det med lite ris är mumma hela dagen lång. Så fort vi öppnar frysen kommer han, sen hämtar han oss när micron plingat. Ja, han sitter alltså framför micron tills det är klart.. *fniss* När han väl slaffsat i sig allt tittar han på en som att det skulle komma mera.. När han är hungrig går han ut till matskålen, slammrar omkring med den en stund och kommer sedan med en uppgiven blick. Liksom suger in kinderna och får den där tomma glansartade blicken…

Charmig är han, den lille krabaten, det måste man ge honom för. Nu såhär på kvällskvisten är han extra vaktig, reagerar på alla ljud i trapphuset han annars ignorerar och varnar mig ständigt. Annars leker han med mig, försöker brotta omkull mig och kommer med den slemmiga lilla råttan. Mums.

Näe, over and out från Tureborg.. Calle vill leka färdigt och jag börjar bli hungrig. Hoppas att hand matos skingrat sig något så att man själv vågar gå in i köket.. *hehe*

