dscf2027

Mami har fyllit år. 25 stycken. Morrmorr sa att det hette kvartssekel. Har ätit tårta och godsaker i en veckas tid.. så magen börjar bli lite trind. 😛

Mami är bra lustig, hon satt och flåsade i gummibollar i fredags, mjuka fluffiga bollar i fina färger.. det bästa är att de säger pang om man kör hörntanden i dem! (mm.. hade blåst upp x antal ballonger som han i ett glädjerus/frispel pangade allihopa.. bara att börja om. hans blick sade allt, ”oh, roligt och där är en till” så det var faktiskt värt det..)

Igår hade hon det stora kalaset för tvåbentingarna i stan, så jag fick vara hos snälla Maria och Yngve. De har mutat mig, eller vad säger jag.. matat mig med köttbullar och korv! Nu när jag kom hem hittade jag en jättestor påse i köket med massa kvarglömda skatter… (Mm.. sopsäcken med alla engångstallrikar och alla matrester…… *suck* han hade plockat ut enbart tallrikar och lagt dem över hela köksgolvet..)

Näe. en sväng runt köket, kika lite efter tappade ostbågar och en tupplur på det här tror jag. Ciao!

