Såhär skönt hade jag det med världens bästa Matte! Skogstur med spårövningar och lite lek… *ehum* Jaaa ja Mami, shhh! Mycket lek dårååå. *Vifftar ivrigt iväg matte igen* Okej. Jag arslade av mig ordentligt då, så att det yrde trattkantareller… Mamis polare kallade mig för svampmarodör, vadårå, dom var ju ivägen hela tiden. Under tassen precis överallt! (Mami lägger sig i igen. Ja, han var hopplös att ha med sig, vi gick ju inte i ”ArslingCorso”-takten, och såfort kopplet var på så drog han som en vetvilling, det där med att sitta och vänta medan vi sakta men säkert fyllde bajspåsarna med svamp var liksom inte för honom… *suck*//Mami)

Väl hemma så kom MorrMorr på besök! Värsta bästa MorrMorr hade tuggisar med sig! Hon vet hur man charmar en Corso vill jag lova! Sen skulle Mami och MorrMorr iväg utan oss. Tydligen hade hon sagt till Husse att städa hemma och leka vinter i köket. Apkonstigt! Skåpet som vanligtvis brukar innehålla kalla saker skulle plötsligt tömmas på allt innehåll, sen skulle Husse ta bort isen, vete katten om han är riktigt funtad, det blev ju vinter i köket! Vi hade iochförsig en alldeles egen kallvattenskran! Jag älskar ju is också, och det regnade is i en strid ström. Mys! Värsta bästa mami ställde sig och lagade mat sen, en mustig svampsås med parmaskinka, massa lök och paprika. Vi fick sånt gott ovanpå torrfodret sen.. Ah, ok då.. en liten bekännelse. Jag snodde det. Förlåt Mami! (Rackarns tjyv! Calle mumsade i sig återstoden av det ugnsbakade vitlöksbrödet. Han som ALDRIG äter bröd annars, den lille busen.. Så snart får vi väl hans risiga mage som ett brev på posten också./Mami)

