Tjeena! Asså, det här är Sniff, a.k.a Snuffaloo, Sniffiluran, Sniffur och Stumpan… Tänkte att det var dags att jag fick howla lite här också, ni har ju trots allt hört en del om mig redan.

Det är jag som är den dära extra Corson på Turebronx nu, sådär på Sommarkollo i staden. Roger är min surrogathusse och Marie a.k.a Mami har jag adopterat som surrogatmatte ett tag. Annars bor jag i Sparlösa med Calles släkt och alla Urmattor. Vi.. eh, ja.. vi går inte så jättebra ihop helt enkelt, så det är semester på alla fronter just nu. Calle var ingen lätt match i början han heller.. hyfsat stroppig för att vara karl må jag säga! Men..  jag har lärt mig att älska honom. Vi har rätt skoj ihop.. han har lärt mig en massa saker, som att leka, springa riiiiktigt fort och ta doserade kurvor, bästa ställena i soffan, vart godiset finns, hur man får upp den stora gröna bollen ur leklådan, ja allt man kan tänka sig!

Jag trivs som fisken. Surrehusse drar med mig på lekträffar med andra hundar varannan dag. Lite läskigt det där i början, men jag börjar hajja vad det handlar om nu. Tycker det är rätt skönt att komma hem till Calle efter träffarna, eller ännu bättre, åka ut och lajja med honom i skogen! Whoohooo! Pinnar, träd, mossa, kottar, barr, allt!!!  Sååååå mycket att lukta på och rulla sig i! Mamin kallar mig för skitgris när jag hittat dom där bästa parfymhögarna.. Vadårå.. En dam ska lukta.

Här till höger är vi i Dynamitbacken, bästaste stället! Där kan man springa åt alla håll i skogen, medan tvåbentingarna i sakta mak rör sig framåt.. Idag var vi ute skitalänge, först massa bus in tha´wooods. Ja, och så gick tvåbentingarna heeelt fel. Jag och Calle fick leta efter dem skitalänge. Tur att vi är så snabba så att dom inte kände sig så rädde särskillt länge… För vakta är jag bra på. Skitabra. Allvarligt, skitabäst! Calle håller precis på att fatta vad det handlar om. Att det är vaktisar vi är och att man måste skydda sina tvåbentingar. Ja ok..  allt man har doppat ned rumpan på ska vaktas. Basta.

Efter den dära skogsturen for vi till det stora vattnet, det som smakar buljong! Luktade överallt där. Det blir så mycket dofter i skallen va! Calle visade mig konstiga djur i vattnet och typ mossa fast den växte på bottnen… mumma! Sen gick vi tillbaka till bilen och då somnade jag i buren.. Var jättesömnig. Nu har jag precis intagit soffan här brevid Mamin och hoppas på att hon ska fatta vinken om att klia mig på rumpan…

Hare bra! Vi höres nog igen..

PS: Jag har badat i sjön idag också! Först hoppade jag omkring själv, sen puttade surrehusse i mig.. Inte kul alls. Fick kallsup, men skam den som ger sig.. Såg ju att Calle kunde… Så det så! Så nu luktar vi båda två lavendel efter Mamis borstning och smörjning..:DS

