Idag hare hänt maaassor! Först, efter att ha slickat Mami i hela ansiktet och väckt henne ordentligt, stampade jag igång Husseman också… Sen, sen fick jag upp Sniffan ur sin dvala och så skulle vi på morgontur..  För idag var det min tur att gå på hundträff på berget! Så efter korta minimonsterturen rövade jag iväg med Morsan upp till de andra jyckarna. Idag var det bara Kiro, min snabba lekpolare, Mimmi – polisen och min 4:e flickvän Agnes där. (Ja, de andra tre är ju såklart, Sniff, Gato och Millie…//M) Alla verkade vara morgontrötta idag. Men efter en massa trugande kom de igång allihopa! Jättekul!  Sen kom Hussemannen och så åkte jag och Sniffen till Rimnersvallen för att leka Corsostyle..

Vet ni, värsta coola grejen! Jag är piercad i örat! Husse tyckte vi skulle sätta in en ring, men Mami avrådde och muttrade något om att det inte är så snyggt med fransade öron. Jag vet inte vaaad hon babblar om..  Fatta, jag hade sett ut som värsta piraten! (Ja, allstå, i all lek så lyckades Sniffen troligen punktera öronsnibben med en hörntand eller något. Ett väldigt litet hål, rakt igenom.. Det ser OK ut nu, hoppas att det klarar sig med tvätt och omvårdnad..//M)

Sen, efter att ha ätit och vilat och lekt lite hemma så gick dom ifrån oss. Inte gjorde det oss något, vi fick varsitt ben och jag hade min ballikong. Vi hittade ett packe med sånnadära servietter med mumsig aloe-smak som vi busade lite med, men det var allt vi hann ställa till med. 😀 Den sedvanliga skogsturen stod på tur härnäst… Jätteskönt att få sträcka ut och busa av sig i skogen.. Hittade en tvåbenting som vi tyckte verkade skum. Lika bra att säga till ordentligt tyckte vi..  (Mmm.. en oförberedd fotgängare mitt i ingenstannset fick sig en rejäl utskällning av huliganerna. ”Läskigt” var det enda hon orkade pipa fram när vi fick fatt i hundarna. Men befinner man sig sådär mitt i inget får man räkna med lite överraskningar. Två ståndskällande Corsos är bättre än en älg. //M)

Ahh, och efter den turen for vi till min lekkompis Dennis och hans flickvän Linda. Linda diggar Sniff fett alltså.. Den primadonnan vrängde sig upp i soffan precis som om hon bodde där eller nåt. *mutter mutter* Nu har vi varit hemma en stund, käkat kvällsmat, fisit en massa och ligger nu och snarkar i varsitt hörn. Det tar på krafterna att ha skoj!  Mami mumlade nåt om en tur ut till, vetetusan om man orkar… Men det brukar ju kännas bättre när man väl kommit igång. eller?

