Calle älskar glass. Glass är mumma.. kallt och gott, sött och läskande. Inte kan man väll neka sin prins en glass när man själv frossar i italiensk sorbet? Näe. Han och Sniff fick varsin mjukglass som gillades skarpt. Lite kladdigt om fötterna för oss som fick hålla koll på bägarna, men helt klart värt det när man såg hur lyckliga och nöjda krabaterna var..

Apropå gröt. Fick träningshelgsinfon från SAH idag. 22-24 smäller det! Då drar jag och Calleman till Mora. Det ska bli så kul att påbörja vår resa nu. Dock kanske han inte är i sin allra bästa ålder, rent mentalt, just nu.. Men det får gå. Har jag tur har han en bra helg, så man slipper Bosseluring…

Idag har Calle varit riktigt på hugget.. Inte så mycket Bosse tror jag, snarare lilla valpen som gjort sig påmind nu när vädret blivit lite svalare.. Han har helt enkelt orkat hålla igång som han brukar.. Husseman var helt färdig när jag kom hem. Han mötte mig i dörren med en kopplad Calle, mina gummistövlar och min regnjacka.. Ett par matta ögon och en trött röst som kved fram ”rasta…hunden… NU… ” Kunde inte annat än att asgarva åt honom, det såg för roligt ut. Calle hade ägnat eftermiddagen åt att lovebitas, gnaga husses stortå, sno strumpan, plockat fram hela leksaksarsenalen.. blivit mutad med ben, grisöron och annat gott, men fortsatt att kittla Husse och försökt humpa honom… Jag tyckte inte att det lät så farligt, det är ju samma hund jag har själv hela dagarna här.. Men mig låter han vara ifred när han ser att jag menar allvar. Jag och Calle fortsatte att busa med Husse.. Det finns nämligen en helt fantastisk lek man kan leka i sängen, ”Leta sängmonstret”! Det går ut på följande: Som lekledare får man stoppa in en hand under täcket och sedan försiktigt göra små skrapljud här och var. Det är sedan upp till deltagaren/na att hitta orsaken till ljuden och förgöra monstret.. Dock låg Husse inte helt stilla under sitt täcke, så hans fötter låg risigt till en stund.. *haha* Sängmonstret kan även tas med utomhus med hjälp av en tjockare filt….Inte så slitsamt för sängkläder och madrasser.. En del monster måste nämligen grävas fram.

