Jag har legat lite lågt med blixtburken.. finns en film jag ska försöka få online i helgen dock.. men den får ni vänta lite på.. Callemannen har som sagt fått ett nytt foder som han (hör och häpna) än sålänge gillar jättemycket. Inget extra irört, inga toppingar ingenting.. Bara vanligt torrfoder.. Magnussons foder hade en riktigt fin sammansättning som både jag och fodernazin här hemma tyckte verkade kanon..

Magnusson Meat & Biscuit – Work är ett helfoder för vuxna hundar med
hög energiförbrukning.

Råvaror (samtliga av svenskt ursprung):
Färsk nötfärs, fullkornsvetemjöl, färska ägg, kallpressad rapsolja,
färska morötter, potatisfiber, hemoglobin.

Tillsatser:
Rosmarinolja, mineraler, vitaminer och spårämnen.
Analysgaranti:
Råprotein 28%, råfett 18%, växttråd (fiber) 1,7%, kolhydrater (NFE)
36%, mineraler (aska) 6,3% (varav Kalcium 1.3% och Fosfor 1.0%),
vatten 10%.

Fodertillsatser, per kg:
Vitamin A 14000 IE Biotin H 0,3 mg
Vitamin D 1400 IE Vitamin B12 0,1 mg
Vitamin E 150 IE Kolin 1500 mg
Vitamin C 100 IE Jern FE (Järnsulfat) 200 mg
Tiamin B1 10 mg Koppar Cu (Kopparsulfat ) 15 mg
Riboflavin B2 12 mg Mangan Mn
Pantotensyra B3 25 mg (Manganoxid) 40 mg
Niacin 60 mg Zink Zn (Zinkoxid) 200 mg
Pyridoxin B6 6 mg Jod I (Kalciumjodat) 2 mg
Folinsyre 1 mg Selen Se (Natriumselenit ) 0,2 mg

Så, Calle äter glatt, vi är glada över att han får lite extra och orkar arbeta och växa… Ingen majs så långt ögat kan nå och mycket vitaminer och mineraler. 🙂  I skrivande stund ligger våran bekväma hund och dricker vatten på balkongen… Sniff, som är här på sitt sedvanliga helgbesök snusar nedanför soffordet. De fick en liten lekstund uppe på bruks innan vi gick in för kvällen. Uppskattat av alla.. Utom min fot.. Oh, måste bara.. Sniffen sprang rakt igenom tunneln efter att ha sett hur Calle gjorde, vi tappade hakan allihopa!  Kul att se att det även är gott uppförande och lite vanligt hundmod som smittar sinsemellan!

Åter till foten… Calle fick nämligen äntligen hälsa på den där jättesnygga boxern (den är jättebiff! och riktigt, riktigt snygg) på väg hem från stan idag. Gick bra sisådär 15 sek tills Calle fnös, stelnade svansen och försökte sig på att lägga sin tass över hans manke.. En 4årig hane tar inte sån skit från slynglar.. Skönt att han fick sig en näsbränna, och skönare ändå var att Boxerns husse och jag var på samma våglängd. Vi fortsatte småprata när vi väl fått bägge jyckarna i sittande position igen och jag fick chansen att skryta över vår fantastiska hund, ras och kennel.. 😉 Min fot däremot är inte lika glad. Calle lyckades stämpla mig 4-5 gg på höger fossing, självklart på samma ställe… En 40kg uppspelt corso är ingenting, jag upprepar, ingenting man vill ha hoppandes på sig.. Den är blå nu. Lite svullen.. Förut stasade det i hela benet så jag är rädd att jag fått mig en liten spricka eller så. Nu kan jag iaf gå ordentligt igen, så jag hoppas att det bara går över av sig självt.

Ja.. hormondemonen Bosse fortsätter att sätta skräck i stadens hundbefolkning.. Trodde jag lyckades åka ifrån honom igår. Tog en sväng till Bruks, skulle träna lite och fortsätta min långsamma intro på agilitybanan. Gick hur bra som helst! Calle sprang igenom tunneln, tog den höga, branta trappan och tre låga hinder i ett svep, hann knappt blinka så fort gick det! Kollade hur han reagerade på det upphängda cykeldäcket och med lite fnul och mycket uppmuntran från mig hoppade han allt igenom några gånger. Slalomen får vi nog truga med en massa, är glad att jag introducerat honom på det när han var lite mindre.. Han går emellan mina ben som partytrick.. Det börjar bli svårt nu, både för mig och C… *haha* Han har ju vuxit lite sedan i vintras…  Hur som haver så hade vi en fri stund med den nya favoritleksaken, en basketboll med bärhandtag, och där någonstanns kom Bosse. Efter 25 min ringde jag hem, ville ha förstärkning.. Iaf mentalt… Jag gav upp, gick och satte mig, Bosse lade sig ca 10 m ifrån mig, hånflinandes.. Då reste jag mig helt sonika gick fram och fräste i bästa rabiatalöptiks-ton att nu får det förif*n vara bra! Tro på tusan att Bosse pep iväg, kvar låg en vääldigt skamsen Callen på rygg, frenetisk viftande på svansen och lyckades t.o.m fontänkissa en skvätt. Lilla pilten. För då var han INTE stor..

