Jag och Mami har varit på semesterresorten i Sparlösa! Jätteroligt, med alla mina gamla polare och Mamma och Pappa… Pappa har jag mest retat lite på håll, men Mamma fick jag snosa lite kort på. Hon fräste lite när jag ville nosa henne i rumpan, och leka lite med henne… Men jag har fått en tjej till nu.. Millie! att den dära lilla masken skulle bli så intressant trodde jag inte.

I stora drag så har vi bara softat, myst och läkt mina sår. Snart är tassen helt bra, och Mami tvingar mig inte ha tratten längre. Fasiken vad mobbad jag blev när jag hoppade ur bilen!

Åh, förresten, min syrra Macy har börjat lukta sådär mysigt där bak nu.. *klapper klapper* Mmmmm! Brorsan Sherman fattar ju ingenting, han ba´vaffö rinner det blod i rumpan pårej?? Jag ba´Hallåååååe… Hon är ju vuxen nu, fatta! Fast det skulle nog inte bli så bra om vi.. Ja. Näe, inte bra alls.

(Mami här.. Tack Lena med familj som stått ut med att ha oss tältandes på åkern! Det har varit en välbehövd vila för oss båda. Mysigt att tälta med vovve faktiskt, trodde inte att Calle först skulle gilla att bli instängd med mig där. Men lillen lade sig tillrätta på sitt täcke och tryckte sig närmare och närmare under nattens lopp. Några mufflande då och då när det rasslade i buskarna var allt. Men mufflandet avtog rätt snabbt och ersattes med dova snusanden, tätt, tätt intill. Så nu vet jag att det fungerar om det blir aktuellt med tält i Mora…

Skönt att han kan vara utan tratten, såren har läkt kanonbra nu under bara ett par dagar! Det är fortfarande ”hål” så det läker inifrån och ut. Mami får helt enkelt trilskas med tvätt och aloeverasmörj ett tag till. Att han har kunnat röra sig fritt och hållt igång blodcirkulationen har definitivt varit till stor fördel. Stillhet i all ära, men det fungerade inte för en Corso.. *haha*

Tanken var att vi skulle ha ringtränat lite på lördagen, mest för att initiera C-man och friska upp mina minnen, men det var så hiskeligt varmt att det gick inte. Kan ju hälsa att här inne i stan har det varit fruktansvärt idag! Kidnappade Gato med familj och åkte till Bjursjön för att bada. Satt längst in mot skogen, i skuggan, med små badpauser på ena sidan bryggan, med koppel och inte särskillt mycket stoj från jyckarna alls, men det hjälpte tydligen inte. Familjen som satt på andra sidan bryggan talade högt och missnöjt med varandra att det var sååå äckligt att de kissar och bajsar i vattnet.. ”Ska hela stans hundar hit idag eller?” Det är en allmän badplats. Bara för att man är där först har man den inte själv resten av dagen. Ingenstanns finns det någon förbudsskylt, för då hade vi inte varit där. Om någon hade bajsat i vattnet eller på land hade det självklart plockats upp. Och om vi ska börja snacka om kiss i vattnet skulle de nog ha rannsakat sina barn och de äldre i familjen först! Usch. Är riktigt upprörd såhär i efterhand. Näe. Griniga småbarnsföräldrar kan dra så långt åt *** de vill för min del. Tycker man att något är så störande, ta det med personerna i fråga istället för att snacka en massa skit! Så svårt kan det inte vara. Även hundar måste få svalka sig i sommarhettan! //Mami)

