Ja.. Han är fortfarande här hos oss.. Ibland lite ibland mycket. Igår fick jag åka till sjukhuset för provtagning, och Calle skulle vara stor kille och vänta här. 45 min senare kliver jag in i hallen. Att han hittat blodpuddingspåsen, slitit den i småbitar och glufsat i sig allt hade jag nästan väntat mig. OK tänkte jag. Köket såg OK ut, pysselhörnan likaså (förutom min oreda sedan stora sorteringsdagen…) Men vardagsrummet.. Först fick jag hjärtsnörp när jag hittade nagellacksborttagningsflaskan sönderbiten, med innehållet över halva golvet (troligen en del i Calle också, men han såg inte särskillt medtagen ut.) Jag vet att det inte var så mycket kvar, vilket var till stor tröst. Sen upptäckte jag att han även hittat bomullsrondellerna som låg i molekyler i övriga rummet… *suck* Vitt fluff till förbannelse. Som Pauline sade, ”det måste ha gnisslat skönt mellan tänderna..” Inkilad bakom Rogers hantel låg min sollotionflaska med stora bithål och en massa kladd. Längre ut på golvet vid gången till hallen låg min i-podstrumpa, redan där anade jag oråd.. VIdare in under bordet låg i-poden, slemmig men oskadd. Lurarna hade han inte heller rört. Kanske förstod han att han var inne på djupt vatten? Eller kom Calle tillbaka?

Hur som haver, ingen idé att skälla. Jag kom försent, och han visade sitt missnöje ENDAST på MINA prylar. Men han var rätt skamsen en stund, när den sedvanliga hälsningsrutinen var över, med hopp, skutt och blåskontrollsproblem.. Skönt att han är glad när man kommer i alla fall.

Idag har CalleKallebass fått sig en redig dos med avmaskning. Gato hade ngt otäckt i sin avföring, och med tanke på hur mkt de hänger med varann och det faktum att Calle satt i sig hennes poop vid några tillfällen så är det lika bra. Kanske år vi bukt med maggen nu.. Förstår att lackborttagningen inte heller var hallontårta för en redan irriterad tarmflora… Tryckte i honom en massa filmjölk och gurka förutom käket, så vet jag att han får extra vätska också. Ush, man känner sig så maktlös när de små inte mår som de ska!

Nog skrivet för ikväll.. Ordbajsaren i mig skulle kunna fortsätta flera spaltmeter till, men MatteMarie måste sussa lite nu. Ska bara komma på något bra sätt att lura in Calle från balkongen….

