Kolla in bara.. Min väninna Sniff hälsade på hos oss i helgen. Mycket lugna promenixer, lukta runt och lite lek på sluttampen. Hon är en sån som mig, men alla tror att vi är olika raser, bara för att någon snott hennes öron och svans. Hon är mer corso än mig när det kommer till vakt och skärpa. Söt är hon också, fast jag tror hon har lite dåligt själförtroende, för när man ska tala om hur fin hon är så fräser hon.

På söndagen fick vi iallafall leka loss på riktigt. Mami och Husse tog oss till Brukshundsklubben och det var helt folktomt! Så först lajjade vi lite, sen fick jag prova de där roliga hinderna igen. 🙂 Sniff verkade också tycka att det var skoj. Men hon vart trött efter allt bus, så hon vilade lite medan jag skuttade omkring.

På kvällen åkte Mami och Sniff + Gato och alla hennes tvåbentingar till Amouricas. Jag höll Husse sällskap, han verkade lite ledsen, så jag gav honom en massa corsohealing, på håll. Han tyckte jag var apjobbig bara för att jag gnällde lite över att Mami försvunnit medan jag sov. Vadårå!

Förresten, vad tycker ni om farsan, visst e han snygg! Jag ska bli lika snygg som han när jag blir stor. Husse och Mami tror att jag blir större.. :O

Näe. Nu ska jag fortsätta middagsvilan. Mami snackade om att vi ska ut på en tur sen, då gäller det att vara på alerten…

