Asså, idag när vi skulle leka med den dära biltassen var det skitamånga hundar i backen! Hon, Mimmi, rottisen som bestämmer i sta´n, hennes Mami kom och hälsade. Hon kände inte igen mig för att jag blivit så stor.. Så där hör ni, jag har osså vuxit!

När vi dragit biltassen en bit och Mami hunnit leka med sin leksak* (*läses blixtburk) så kom det en annn jycke galopperandes efter oss. Han hade en sån där kringelsvans och försökte ta sig förbi mig för att sniffa Gato i rumpan! Men den gubben gick inte serru, då fick Calle , the massive attack, säga ifrån!

Ja, åsså har vi en filmsnutt idag med! KOLLA IN MINA MUSKLER!!

(Haha! Ja, han har varit lite annorlunda idag överhuvudtaget, inte Bossebus rakt igenom utan troligare en mer mogen Calle.. Idag sade han ifrån till Gato när hon skulle snika sig till hans mat, inte hört ett pip innan från honom. Jag var såklart tvungen att se om det bara gällde henne, och det var inga problem för mig att ta hans skål. Sen nu när den här spetsen (jag tyckte han sa att det var en västerbottenspets, men låter det vara osagt..) kom springandes skulle Callepuling stå upp för sin lilla vän. 🙂 Söta. Inga större gruff, lätt morrande från Calle och lite raggresning. Tydligen hade de släppt honom när vi var ur synhåll och han hade hittat spåret efter Gato och bara kastat sig iväg efter oss… Hon luktar smaskens just nu!

Vi har ju haft pyjamasparty med jyckarna här och det märks nu att Calle funderar på vart hon är någonstanns, han har drabbats av den stora ynkedomen. Hjärtat mitt. Nu ligger pussmulen på sin madrass och snusar. Sur över att han inte lyckats tigga till sig varken chips eller cola. Allt vi äter ska han ha. Roligaste var imorse då han lyckades tigga till sig resterna av min yoghurt som jag druckit ur glas. Calles tunga har aldrig varit så lång! I ett desperat försök att få i sig det sista på botten körde han ner hela underkäken i glaset och fortsatte att sakta lapa i sig gottiset. Jeeesus.

Imorgon åker jag och Calle på minisemester till mina föräldrar. Calle skall få vara hos Morrfarr medan jag och Mamma åker på en dagstur till Karlskoga, där min mormors syster bor. Skönt för Calle att ha en lugn dag utan bilåkning hos Pappa. De matchar varandra perfekt! Calle är grymt anpassningsbar. Han håller samma promenadtakt som den som håller kopplet (utom mig då han testar alla mina gränser…) och älskar att sjusova. 🙂 Så onsdag blir nästa uppdatering. Ha det gott! //Matte)

