Shit asså, vilken helg! I fredags var det typ stora ätabaramassagott-dagen. Jag fick såklart följa med, charmade alla och fick fördiska allt… (Vi åt på papptallrikar, men han såg ju såååå hungrig ut, stackaren… //Matte)
Sen lekte vi med Kongen på gräsmattan, och efter Bosses frispel kvällen innan sladdade jag intill morsans ben vaaarje gång hon ropade ”siida”. Husse såg trött ut, så vi åkte hem rätt tidigt, kidnappade Gato och lajjade omkring vid dynamitbacken! Lillstrumpan har börjat få upp farten minsann, dröjer nog inte länge förrän jag får smäll på nosen av henne nu..

På lördagen fyllde jag 11 månader! Mami och jag firade med picnic i parken. Hon hade köpt med en mosbricka med köttbullar från den där roliga luckan nere vid busstastionen. 🙂 Mumsfillibabba! 2 min tog det innan allt var slut och jag tiggde av Morsans hamburgare… På kvällen kom supersöta minitvåbentingen och hennes päron hem till oss. Vi käkade glass och melon till min ära.. (Njae, så kanske det inte riktigt var hjärtat.. //M) Ah, sen stoppade Morsan rött klet i håret och så låg vi och myste framför TV´n tills Husse kom hem. Apsent kom han! Han fattar inte hur jobbigt det är att sova med ena ögat bara för att hålla koll på tanten.. Så fort han lade sig i sängen och jag fick bekräftat att det faktiskt var han så började jag snarka. (mm.. Högt och ljudligt vill jag lova! //M)

Söndagen var om möjligt ännu bättre! Först sovmorgon, mera gos i soffan med Mami, sen vaknade Husse och då skulle vi iväg och öva spår med småvovvarna hos Niclas. Det var en tant där som envisades med att alla skulle kolla mina bissingar och klämma konstigt på mig hela tiden. Apäckligt! Men mot lite korv kan jag väll gå med på det trots allt..

Efter spåret (som gick lite hackigt framåt.. Men allt luktar så gott, och linan efter honom prasslade ju så lajbans…//M) Eey! Tyst nu.. Var var jag.. JO! Efter spåret, kidnappade vi Gato och Amanda, hämtade upp hennes pojkvän och så drog vi till Urmatten! Woohoo! Syskon och syskonbarn, leka massor, reta gallfeber på farsan, springa omkring på ängen och givetvis kommer Bosse också. Man kan tro att han kunde fått stanna hemma, men neeej nej. Bosse kom, och i samma stund försvann Mamis tålamod. Urmatte, mina 2 miniurmattor, Gato, Husse, Mami, och Amanda + kille deltog i indrivandet. Mami agerade t.o.m levande nöjesfält, (Jepp, såg supertöntig ut, speciellt då Bossekräket inte behagade komma i närheten ens.. //M) Men till slut pep han iväg, och som vanligt lät M som en ilsken löptik och jag fick all skit… Tur att man är så söt, så hon orkar bara vara arg en kort stund.. 😉

Så, det var min första midsommarhelg.. Hoppas ni har haft lika naajs trots väder och småkryp.. Wouf!

