Rubriken säger egentligen allt. Det var oerhört länge sedan jag varit såhär arg. Tog en kvällsrunda och tänkte avsluta med lite fotboll på planen. Inga problem, Calle kom på kommando och var hur duktig som helst -de första 5 minuterna. Sedan kommer två små killar dragandes på en stor EU-moppe. Calle gör ståndskall, hoppandes.. Sedan tiltar han, och försvinner bak till de två små grabbarna, skrämmer fullkomligt skiten ur dem och rusar vidare helt onåbar. Mild röst till vansinnesrösten, inget gensvar från hunden. Efter 20 min gjorde jag fingret, gick tillbaka till planen för att hämta bollen och påsåvis ha ett minimal övertag. Han springer ikapp och förbi och katt&råttaleken pågår i ytterligare en kvart. Där någonstanns gav jag upp. Tänkte lämna honom där med det där fåniga leendet och gå in, så jag vände på klacken och började gå hemåt. Då minsann kom han upp bredvid mig och stannade när jag sade till..

*ehum*  Calle här.. För i helium Mami! Det var inte jag, jag svääääär! Bossebus gör sånt jämt, och lämnar mig i skiten. Ah, och så när jag väl kom fram till henne, vad gör hon då??  Jo, tanten brottar omkull mig och väser på sitt hemskaargamattevis att jag skulle skärpa mig. Aj i örat och läppen. Nackskinnet kan hon ju dra till förbannelse, men när hon greppar tag i mig på de där ställena som min mamma brukade läxa upp mig i, då är det som färdiglekt. Jädrans Bosse. Bada fick jag också för han hade ju rullat sig i nån skit. Så nu ligger jag här, blöt, trött och skamsen. *suck*  Jag vet ju att Mami blir jättebesviken när B-man kommer, men jag rår inte för det jue. Fasen vad orättvist. Ska nog nospussa på Mami när hon somnat på soffan sen, då brukar hon le i sömnen och klappa tafatt efter mig. Det borde göra susen..

