Efter att ha stirrat tillräckligt länge på Mammas glass fattade hon vinken. Tydligen var mina vaniljpinnar slut, så jag fick en egen isglass, i form av ett hjärta utan pinne. Tack söta! Den kylde heeela vägen ned.. Näe alltså, jag tuggade ju faktiskt sönder den först. Sparade lite i ena mungipan som jag tänkte ge till Mami nr hon börjar se varm ut..

Det är tvättstugedag idag. Skönt, för det är svalt och gott där nere. Följer gärna med för att se på när hon röjer runt där bland alla muskedunder. När vi kom upp sa hon att hon var orolig för min solvana. Vadårå, det är uurskönt att gassa på ballikongen! Så nu smörjde hon in magen och ljumskarna på mig med solfaktor.. Sen är hon ute och pillar på mig med jämna mellanrum för att jag ska dricka ordentligt.. *suck*

Okej, bästa hittills är skålen med isvatten ute hos mig, då kan jag smaska isbitar näär jag vill. Men jag har upptäckt att om man väntar för länge så är det som om de antingen rymmer eller blir snodda.. ?

