Asså, det är verkligen skitatrist att bara ligga still och vara snäll. Tur för Morsan att det var så jädrans varmt, annars hade hon haft det hett om öronen.. Bosse kom och hälsade på på promenaderna bara som tur var. Alla är så snälla där dock, klappar och säger sötasaker. En speciellt… Henne har jag flirtat med varje gång jag varit där nu, Rosita heter hon. Hon hittade min sweetspot idag, så jag lade mig på hennes fosse som tack.. Fatta.. indirekt corsohealing, inga dåliga grejer..

Oh, på lunchen hände värsta grejen! En tjej i kiosken där Mami skulle hämta kuvertklisterlapp, hon slängde sig över disken och pep, ”min favoritras…” följt av ”för det är väll en Grand Danois??!” Då har man dålig koll på sin favvoras.. Jag knyckte på nacken, och Mami förklarade vänligt men bestämt om hur det ligger till, och hon måste vart skamsen eller nåt, för hon gav mig en korv.. 😀 kokt korv är skitagott!

Det som är riktigt ball med att va med Morsan till stora staden är jättemonstrena som man åker i. Flirtade lite med biljettmannen på morgonen, så vi behövde inte stämpla för mig.. På vägen hem fick jag sitta i sätet bredvid Mami, och kunde luta mig mot henne när jag blev trött. Sen lade jag mig med huvudet i hennes knä. Supermys!

Åh, nedersta bilden är ju såklart när jag äntligen kommit hem. Skulle ju bara luta mig lite, men råkade visst somna.. Morsan sa att jag snarkade högt och ljudligt. Jag tror hon överdriver..

Den söta tvåbentingen och hennes Matte och Husse kom på besök också. 🙂 (Ja.. nu är det dags för mig att avbryta tjôtrôven här.. Calle har skött sig exemplariskt idag. Vi var nere på mitt jobb redan vid halv 8 för att få en lugn stund att äta frukost, ta promenix och skriva ansökningsbrevet till Svenska AssistansHundar… Jag satte mig på takterassen i morgonsolen, släppte lös vilddjuret med sin aktivitetsboll och satte igång. Han lekte som bara den, tog små pauser och kom upp för att sätta sig bredvid mig på bänken, ge mig bollen och börja om igen.. Sen, gjorde han det mest mänskliga jag vart med om hittills, vid en utav pauserna sätter han sig tätt tätt intill, lutar sitt jättehuvud mot min axel, vänder sig mot mig och ger mig en riktig smällkyss.. 🙂 Sötisen… Han behöver som inte få mig att smälta mer, han lyckades så bra den där första gången då han började klappra tänder efter att ha snosat på mig..

Jag kan glatt meddela att unge herrn har lyft på benet 3 gg idag.. hälsat fint på en taxhane, blivit blixtförälskad i en dalmatiner ( fick lyfta honom därifrån…) snikat till sig både friresa och korv som sagt och myst bakom mig hela dagen. Fick tvinga ut honom på terassen på eftermiddagen bara för att han skulle få lite ombyte från gräsplätten bakom Centralstationen och min hörna. Kraken.

Nu gäller det bara att hålla tummarna om att ansökningsbrevet hinner komma fram i tid så att vi kan få plats på lägret rean i år… 😯 Det hade varit sååå rolig. //Matte)

