Det syns lite dåligt, Husse tog bilden med sin mobbefjong. Tvåbentingen som äger huset hade grävt en massa omkring det, lagom djupt för att jag skulle kunna lägga mig bekvämt och ha hakan mot kanten… Sval lera och skugga. Kan det bli bättre en solig dag? Husse ser konstig ut på skalpen nu, han sa att hade bränt sig i solen. Ni ser, det är bättre att vältra sig i lera..

Nu är det bara Mami och jag hemma. Vi gick långpromenad med hennes kompis, Åsa, och myste på ballikongen. Mami såg sådär trött ut, så jag kröp upp i knät på henne så att hon skulle nå att klappa mig. Corsohealing fungerar på så många olika vis. Hon stånkade lite när jag klev upp, men sen såg hon sådär gråtmild ut på ögonen, med det där söta leendet… Jag tycker bäst om henne när hon är glad. Så visst är det shysst att vi Corsos kan göra våra mattor glada!

