Mami är helskum. Hon sprang omkring med knapperboken i hela vardagsrummet och sa ”stiiiiillaaaa”. Sen muttrar hon nåt om att jag rörde på mig ändå. Vad fasiken, hur stilla ska man behöva vara, och varför skall jag kolla på mig själv i hennes klapperburk? Aja. Den andra blixtmojängen har gått och dött nu. Skönt.. Vet inte hur många gånger jag vaknat med den precis framför nosen.. Hallååå! Privatliv, TACK! Det räcker att dom glor på mig när jag bajjar. Ärligt. Jag vänder ju ryggen till av en anledning..

(Ja.. Jag har jagat Calleponken med webcamen på laptopen.. *s* Min mobilkamera är inte direkt av högsta kvalitet. Jag var barnvakt åt bägge vovvarna ikväll. Gato och Calle har levt rövare varvat med små snabba tupplurar halva kvällen.. Är lite stolt över att jag lyckades valla dem samtidigt i varsitt koppel… De trasslade inte ihop sig en enda gång, och jag åkte inte kana utför trappan heller.//M)

Eyh! Morsan, jag var ju inte fäärdig! Morrmorr och Morrfarr kom på besök också. Husse fyller en massa år imorgon och så är det typ Mattedagen imorgon.. Jag lejde Morrmorr att få hit lite blommor åt Mami.. Värsta lyckat.. Men sen, sen blev Morrfarr grå i ansiktet och mådde illa, och så fick han åka tut-tutmonster.

(Ja. Min Pappa blev riktigt risig, och efter lite om och men och god övertalning från amulansförarna gick han med på att åka med ned till akuten för mer provtagningar. Troligen blodtrycksfall, han mår OK nu och har åkt hem till Billingen igen. Men allihopa, speciellt Roger vart jätteoroliga.

Ja, Glad morsdag alla Mattor och Mammor.. Morrmorr hade som sagt fixat ett fång rosor till mig från Callepuling.. Han är ju min bebis, och hyfsat bortskämd också, fastän han inte förstår det alla gånger.. 😉
Nu ska jag sova, med min bebbe på armen, troligen snarkandes och fisandes under täcket.. Det är kärlek det.. //M)

