Matte och Husse har tvåbentingskompisar som har en minitvåbenting. Mea heter den. Ursöt, har alltid en massa lajbans i händerna och tjuter högt när vi pussas.. Idag matade hon mig med riskaka, jag fick ett bett, sen tog hon ett, och så lånbyttes vi tills den var slut. MUMMA! Morsan bara jollrade och sa att vi va såå söta hela tiden.

(Ja.. dom var supergulliga tillsammans idag. 🙂 Mea har lärt sig att den stora ”wovvovven” heter Calle nu och säger det själv.. Har en del söta bilder på dem, men lillbruttan hade ingen pyjamas på sig, och jag vill inte att bilderna ska hamna i orätta händer, så ni får hålla till godo med den håriga bebisen.. *ler*

Calle har haft en skön semester hos mina föräldrar. De har skämt bort honom ordentligt med köttfärspaj, älgstek och en massa grönsaker… Kommer nog aldrig mer att få i honom rent torrfoder. Så nu är det gjort.. första natten utan oss någon annan stanns än hemma. 🙂 Sov hela natten, har inte gnylat någonting.. Fick t.o.m tokryck i deras vardagsrumm, snodde garnnystan för Morrmorr och lovebiteade Morrfarr… Så han känner sig nog hyfsat hemma där med nu. Har haft en väldigt kelsjuk Calle hos mig nästan hela kvällen. Vi låg och myste på hans bädd en lång stund, han snuttade på min hand och spann sådär gott som bara han kan. Har en känsla av att jag har saknat honom långt mer än han hunnit sakna mig.. Gullrumpan..

Kan också stolt rapportera att han numera är helt pubertal.. Finnarna har kommit, så nu blir det vetegroddsolja till fisen… Kissar på massor av ställen och luktar på allt gott. har dock inte lyft benet mer än två-tre gånger ännu. Men det är nog bara en tidsfråga.. Over and out från Turebronx…//M)

