Lång dag idag. Trodde jag skulle få ligga och tryna läänge, men Mami kom och väckte mig redan strax efter åtta. Fyy. Tidigt. Jobbigt. Kissnödig. Törstig. Allt på en gång! Sen satt vi på en knepig gård med ett jättehögt torn som spelade i klockor med jämna mellanrum och en massa stenar på fältet utanför. Jag fattade ingenting, men Mami fixade picnic med filt och köttbullar. Mumma! Sen for vi vidare till tösen nedanför. Hon har tydligen konfronterat sig eller nåt. Spännande.. ?

Matte här.. Emelie, Rogers yngsta dotter konfirmerade sig idag, så jag och Calle satt utanför kyrkan och mojsade i skuggan. Käkade köttbullar och körde lite lydnad. Sen bar det iväg till kalajset. Calle satt och spanade på deras drever, Stay, under ett träd i trädgården. Sen somnade han på min arm på filten… Snuttungen. Trots alla kids som sprang omkring och levde rövare snarkade Calle högt och ljudligt.

