Eey, kolla in hur synkade vi är när vi lajjar! Värsta snygga.. 🙂 Försöker lära Morsan sånt dära, men hon bara skrattar och säger ”sidan”. Kanske funkar med köttbullar på henne också?

Idag när Mami kom hem och hon fått sussa lite gick vi på långpromenad i stan.  Ja alltså jag fick ju väcka henne efter en stund, hon var ju aptråkig.. En corsolabb i fejjan bara, PANG… Fort gick det och högt lät hon. Men vi kom iväg på en härlig promenad i allafall, kungsgatan ned och hela vägen längs vattnet upp. Det bästa med stadspromenader är att det finns så himla mycket gott att lukta och smaka på överallt.. Så fort hon inte var uppmärsam hann jag doppa tungan i både det ena och andra.. mjukglass, ketchup, mos osv. Men bästa fyndet låg i Hasselbacken och väntade bara på att jag skulle gå förbi.. En halv bricka med pommes och sås! Tyvärr hann M ikapp mig och försökte ta dän fatet, vilket resulterade i att innehållet landade i nacken på mig. Shyrre, hur tusan ska jag kunna slicka bort kebabsås bakom örat?!

När vi var nästan hemma slet Mami fram favvobollen på snöret.. Jag fick bära den hem själv! Åh, så stolt! Ah, ja. Sen kom Hussemannen ikapp oss, så vi lekte lite på burnätsplanen innan vi gick in. Kan ju tipsa om att man måste se sig för när man stoltserar med leksaker där.. Har man inte ögonen med sig så säger det bara BAHDANG och så ligger man med benen i vädret och undrar vad som hände.

Hepp! Haaare, WOOF!

