Det har iallafall Mamma sagt. Hon är rätt tjatig ibland, men jag gillar när hon tjatar med korv och köttbullar.. Då kan jag faktiskt gå med på att göra som hon vill. Hon har gjort en del framsteg hon också, går jättebra fot med mig och stannar när hon ska. Men att stå stilla måste vi slipa lite på. Man måste ju hinna nosa omkring ordentligt!

Idag var vi på den dära mattekursen. Mamma fick hoppa hinder och ja, ja får ju se till att hon gör rätt. Sen, när man kommer och sätter sig bredvid henne för att tala om hur bra hon är, då får man köttbulle! Skitnajs. 🙂 Sen, gick vi slalom runt de andra hundarna. Morsan har hajjat det dära med ögonkontakten, hon har full koll på mig heeeela vägen runt. Som det inte var nog med det, vi hade en stund själva med instruktören där jag kunde ta upp saker som jag tror vi behöver jobba mer med, värsta tillfället. Så jag föreslog att Mammsen, ja Husseman också såklart, ska använda meeeera belöning och en massa fri lek. 😀

Precis på slutet innan vi skulle gå för dagen så skulle alla vi visa varandra vad våra Mattor och Hussar kan göra. Jag valde att visa köttbulleutdelning och hur mysiga kramar jag får av Mami. 🙂

(Ja, den lilla filuren. Bosse hälsade på en sväng också, men det glömde han bort… //M)

Näe Mami, förträäängde. Inte glömde.. Om man ignorerar honom så försvinner han, det är helsäkert! Typ samma som att om jag blundar tillräckligt hårt och lägger tassen över nosen så syns jag inte alls. 🙂

(Ja, ja.. Det blir säkert bra hjärtat… Bosse smet ur halsbandet och tog sig en ordentlig lekrajd med avstängda öron…. Men efter lite om och men och en ordentlig springtur för mig fick vi honom under kontroll.  Måste få skryta lite nu. 🙂 Han är helt grym på fritt följ, stanna kvar och hoppa hinder gick hur bra som helst… och han tar apporten i munnen. Dock tuggar han på den, men det försvinner av sig självt säger tränarna. Störningsövningen med slalom mellan de andra vovvarna var också helt fantastiskt! Men när det var dags att visa moment som han kunde bra och/eller trix så hade han drabbats av total härdsmälta. Vi fick till en roll-over och en puss&kram. Det fick liksom räcka efter så intensiv träning. Det är så himla skoj att jobba med Calle, han är gymt lättlärd och verkar tycka att det är kul också. //M)

