Idag.. har vi haft det helskönt. Mamma och Hussemannen har lajjat omkring här hemma, fixat, väsnats och haft sig. *phu* Asså, Morsan är ju fortfarande lite yr, som ni säkert förstod av ett tidigare inlägg är hon inte helt kry. Så hon fixade i sin takt, tog en paus och så. Jag fick till och med putta igång ‘na några gånger… 🙄 Tur att corsohealing funkar på det mesta. Efter att de hade pustat färdigt så fick jag följa med Hussemannen till handära Niclas med en massa små roliga hundar. Vi tog en långpromenad i skogen och sprang så mycket vi orkade. När vi var färdiga där hämtade vi upp Mami, mest för att hon inte skulle bli sotis tror jag, och for iväg på en picnic. Alltså, tvåbentingar är helskumma. Dom tar med sig mat och sitter ute och äter.. Jag mådde för illa för att kunna uppskatta kanterna jag fick av Husse. Men, Morsan hade ett ess i ärmen, hon hade tagit med sig sockerärtor! Fatta, små krispiga apgröna saker som smakar jäääättemumsigt, med en massa små apgröna kulor inuti.. Kan inte bli annat än jackpot..

(Lilla grabben. Inget gör den hunden gladare än rått kött och grönsaker.. Vi hade glömt hans vattenskål hemma men han lärde sig snabbt att dricka ur en pet-flaska med sportpip.. (en sån med pip som man puttar ut/in för att öppna/stänga.) Såg jätteskumt ut. Undrar om han fick flashbacks från tiden han diade? Ja. Jag har iaf haft kontakt med sjukvården, och de trodde att det rör sig om ett virus som satt sig på balansnerven. Jag har haft det tidigare, och de senaste dagarna har det varit väldigt snarlikt. Det roliga med virus är att man måste vänta ut dem. *mutter mutter* Det var i allafall skönt att komma utanför väggarna och kika på när grabbarna lekte loss. 🙂 När Callebus väl kom hem blev det badning för hans del. Inga smutsiga hundar i nybäddade sängar.. Skämt åtsido, han luktade lite småskumt här och var. Han har hittat mycket skojiga saker att rulla sig i det senaste också.. Så nu sover han tungt i sin ände av soffan, några små tassryckningar och sömnmorrningar då och då är allt som hörs. Måste nästan kolla att han lever med jämna mellanrum… //M)

