Mami har inte mått så bra ett par dagar. Hon har suttit med huvudet lutat över en skurhink och hostat upp massa mat. Shit vilket slöseri! Jag tänkte ju hjälpa till att städa och så, men hon schasar bara iväg mig. Här försöker man hjälpa till.. Hon verkar ha problem med att hålla upp hakan också. Tänkte först att det berodde på att hon var lite ledsen igen, sånt händer ju. Jag provade alla tänkbara shyssta corsotekniker, som ge henne mina favoritleksaker.. Pussa på henne jättemycket, ja allt man kan tänkas hitta på som får henne glad..

(Mm Calle är fantastisk, men när man kräks vill man inte bli pussad, eller få en slemmig gris i nacken.. eller få den dära jättestora repknuten slängd i ansiktet.. *suck*  För att förklara lite.. Jag firade min födelsedag i lördags med troligen lite väl mycket alkohol och en hel del headbanging. Ingen bra idé alls. Men det kan inte bara vara alkoholen som gör att man mår illa och kräks i två dygn! Det kan det inte. //M)

Men Mami! Lägg av dårå.. Ja, jag har ju inte varit ensam om att uppvakta henne heller kan man väl säga. Bosse har hängt med oss rätt mycket idag.. Mamma skrek nåt om att ”du river
lägenheten” osv. Jag vet inte. Allt ser rätt ok ut nu efteråt ändå.. okej, så soffkuddarna, dynorna och samtliga filtar låg på golvet, jag smakade på allt som stod på bordet, välte halva matskålen och åt en morot som jag sedan placerade ut i molekyler här och var i lägenheten..  Det är ju helt normala prylar..

(Ja, iallafall för din inre demon….. Han lugnade sig lite när jag öppnade balkongdörren, då satt han där och glanade på barnen i lekparken en stund. Jag säger bara, försök rasta en corso med ständigt corsoryck iklädd pyjamasbyxor och gummistövlar.. Med nackspärr och en överhängande risk att vometera… Huvva. // M)

