Som man kan stå på och kika ut över grannskapet ifrån. Värsta utkiksposten alltså! Hur grymt som helst. Innan har jag inte riktigt fattat den dära glasdörren, en platå rakt ut i intet med en till Corso på under kvällarna..  Mycket mystiskt. Om man inte kan ta sig ut på ballikongen kan man sitta på en annan utkiksplats, mycket nära min favvoplats i soffan.. 

(Jepp, vi har extra breda armstöd på soffan som Calle mer än gärna klättrar upp på och placerar ned rumpan ytterst försiktigt såpass nära kanten att han bara nästan ramlar ned. 🙂 Därifrån ser han ut över lekplatsen och bollplanerna och har full koll på vilka som kommer och går. Precis som en riktig vakthund ska. //M)

Mmm. Vi var ute idag, jag och Morsan, för att leka trodde jag. Vi lekte lite, jag fick flertalet corsoryck och höll på att springa omkull mig själv några gånger.. *haha* Mamma hade en mycket lustig min där hon stod i mitten av hela corso-epicentrat.. Sen skulle vi jobba sa hon. Vadå jobba? När jag gick nära henne och stannade som hon gjorde fick jah korv. Klart man stannar kvar nära då! En lustig sak hon har börjat med nu är att hon liksom viftar omkring med godisen i en liten cirkel bredvid sig när jag kommer inspringandes, vilket till följd såklart blir att jag springer i samma cirkel. Jättekonstigt. Men allt som har korv på slutet är helt ok för mig.

(Ja det är inte helt lätt det där med inövade saker och lydnad. Calle är j extremt lättlärd och vi har ju gjort snarlika saker jag och han ända sedan han kom till oss, så vi har mycket gratis nu. 🙂 Glad i hågen efter att ha haft tur med träning och lekt av oss var det dags för koppel och halsband igen. Då sitter ängeln kvar! Jag blev alldeles varm inombords.. 🙂 //M)

Ja. Jag har ju märkt att mina lektag i sluttampen där inte är så uppskattade.. så jag tänkte helt enkelt överraska Mami lite genom att bara sitta still. Dock hade det sin baksida.. För i slutet på stigen så mötte vi en liten vovvsing som jag inte lunde låta bli att bara hoppa fram till och skrika HEEEEJSAN SVEEEJSAN!!!

(*hrmm* Ja. Klart att Bosse skulle komma och säga hej, han med. Men jag måste ändå säga att hade jag varit Calle hade jag gjort likadant.. Den andra matten stannar hunden, tar fram en prasslig påse med godis i, placerar framför den lilla borderterriern och inväntar oss.. Hallå?  På Callecorso språk betyder det ungefär: Prassel + gott + hund = jättehejsan! Nog för att han nästan drog omkull mig, men han ville bara leka. Han körde en jag lägger mig och flyger fram hälsning med viftande svans och pigga ögon+öron. Kan väl inte säga att den andra matten var särskillt imponerad..  Hon lyfte undan hunden, gick
en bit ifrån och som tröstade den. *skakar på huvudet* Sedan kommer det fram att hennes lilla vovve var ilsken av sig och det var därför hon hade tänkt få honom att sitta still på stigen med massa gott framför sig. Okej. För det första, henne jycke visade inga tecken på aggression, inte ens subtila kroppsspråkssignaler. Inga tänder, morrningar, eller för den delen raggresning. Att sedan späda på hundens tidigare erfarenheter genom att lyfta undan den och trösta för något som inte verkar ha rört den i ryggen lär väll honom inget annat än att ALLA hundar är skiitafarliga! *suck* Jag vart skiträdd, det ska jag inte sticka under stolen med. En riktig tankeställare ang. Calles styrka. Men jag hade inte kunnat göra något annorlunda. Jag fångade hans uppmärksamhet, gick t.o.m och höll i öronsnibben på honom för att han skulle ha blicken mot mig, alltsammans med kort koppel som var lagom spänt. Ur ingenstans kom den här explosionsartade framfarten… //M)

Men Mami.. Shhh! Ja ja. Typ sådär gick det väll till. Alltså.. hon var lite lustig den där.. Men hon såg sen att jag faktiskt bara vill leka, på riktigt.. För jag fortsatte att åma mig och åla mig längs stigen.. och vid nästa grusplan tog jag tillfället i akt och började springa runt runt runt Mammsen.. 🙂 Tydligen, enligt M, så använder många tvåbentingar just ursäkten ”han ville bara leka” ofta vid helt fel tillfällen.. Knäppt tycker jag.

Hepp!

