Eller ja.. Jag tänkte ta med päronen på kurs så att de lär sig hantera honom. Alltså, ok. Vi har vart på brukshundsklubben idag och träffat en himla massa hundar, mattor och lekt på en stoor gräsplan. En gräsplan med inbyggda vattenskålar! Jättekul, för jag fick äpple och korv hela tiden. 🙂

( *haha* Ja, första delen av vår valp/slyngel-kurs gick hur fint som helst. Skönt att se hur cool Calle är i alla nya situationer. Nyttigt för mig att se hur olika jag och Roger är tillsammans med honom också.. Man får lite bättre förståelse för eventuella kortslutningar hos lillemannen. 🙂 De inbyggda vattenskålarna var diverse vattenpölar, varför dricka ur medhavd vattenskål när man kan stampa till sig en håla som fylls med lervatten…. //M )

Mm. Tur att vi åkte bilen dit, för Bosse verkar inte vilja hänga med på bilturer. I allafall dröjer det en stund innan han kommer ikapp. Vi ska hur som helst öva själva i veckan, så Husse ska gå promenader med korv i munnen och Mami ska nog försöka dra ned på pussandet.. Sååå himla pinsam hon är! När man gör nåt bra så tjuter hon ”duuuuuktig kiiiiille!!! Mammas kiillle, snuttesnutt…” osv med gäll röst så alla andra hundar hör, sen pussar hon och kramar på mig… Uäck. Ge hit korvjäkeln istället!!! *hukar sig* Here we go. Woof! Ge dig härifråån Bossebus!

