Jag har haft en heeeeel galet bra utomhusdag idag. Ni vet ju att jag fick bada badkaret igår. Idag när jag åkte med husse ut till Lane-Ryr så hittade jag lite skojjiga saker att rulla mig i. Fårbajs! Namnam…. Dom försökte stoppa mig, men där fick de tji… Sen, skulle jag ut på dammen och kika lite, det låg ju ett lager med golv, men när ja var mitt ute där så började det knaka i golvet och plöstligt ramlade jag i. Plaskvått blev det, jätteäckligt. När jag hämtat mig från den blöta chocken gick jag dit igen för att skälla ut den där pölen som blötte ned mig.. När jag väl kom hem och kunde sträcka ut en stund på soffan så kom Morsan och gastade om att vi minsann skulle ut på promenad. Är hon tokig, kvinnan, jag hade ju precis varit ute! Aja. Med blinghalsbandet runt halsen var det ju bara att gilla läget.. Fast det braiga var att jag fick bestämma vart vi skulle när vi väl kom ut. Hennes tvåbenta vänner, Linda och Dennis, var riktigt shyssta att lajja med. Vi stack upp till polishusberget och sprang omkring där.. Halkigt i leran bara, och mitt i all uppståndelse så
ramlade jag omkull. Fick ett löjligt litet skrapsår på hakan och vart lerig i hela pälsen, men sa inget till Morsan. Tänkte att om jag inte låtsas om det så slipper jag bada… Men tji fick jag. Duschning igen alltså.. Med lite tonfisk och grönt med laxbollar som belöning så får det gå. Mami lovade mig även lite efterrätt
som jag ännu inte sett röken av. Yoghurt och kiwi.. *slurp*

