calle_benjerry.jpg
Mamma hade med sig mumma hem från affären. Jag fick också smaka, när alla andra var mätta. Inte mycket kvar med andra ord… Men o så gott! Husse flämtade att det här är den godaste glassen någonsin, och Mamma bara himlade med ögonen när hon åt. Själv hade jag svårt att få plats med nosen.. Idag var vi ute till ett ställe med massa hundar som luktade jättegott! Tydligen ska Husse gå en kurs där för att lära sig valpar sånt. (*haha* Matte här.. Vi var ute till brukshundsklubben här i stan för att höra lite ifall de tyckte att det skulle vara trevligt att vi kom med Calle. Corsos har ju ett taskigt rykte häromkring och alla hävdar fast att de är kamphundar. *suck* Tydligen blev det ett återbud, för på måndag börjar vi på valpkurs.. 🙂 Snarare slyngelkurs med tanke på hans ålder. Men skoj ska det bli. 🙂 ) Men Maaaamma! Min tur nu. Ah, och så har hon packat väska också, så jag försöker att hålla mig nära och hålla uppsikt över mina grejjer. Packar hon dom betyder ju det att jag ska åka monster av något slag. Lite konstigt är det iallafall, för Husse packar ingenting. Kanske blir tjejfritt här..  😯 (Jag åker till Stockholm imorgon för en galakväll med jobbet, men ska bara vara borta över natten. Men han verkar tycka att det är riktigt skumt med väskorna.. 🙂 //Matte) Men åååh! A, ja. Det var ju typ inget annat som har hänt. Det är som vanligt, fiser illa säger dom, och pratar som jag brukar. Fick be Mamma om ursäkt förut, råkade klappa till henne över nosen, så när hon pep skulle jag pussa lite på det onda, då piper hon ännu värre. Hon är så ömtålig. HUSSE, LEK MED MIG ISTÄLLET!  ( Ja men konstigt Calle, du klev ju över mig 5 gånger innan du skulle till att pussa och när pusser kom så gjorde den det med besked. En corsonos upptryckt i ett redan ömt öga är inte så trevligt.. Men tanken var god hjärtat.. //M) Natti då..
