calle_suktar.jpg
Ah. Jag vet ju inte vad det står exakt på burken, men jag vet att både Morsan och Hussemannen plockar saker ur den där som man kan stoppa i munnen, och om man snosar på dem efteråt så luktar dom jättegott… Alltså, innehållet i lådan lär ju vara gottis även för en valp. Nu till dagsrapporten. Sov jättelänge med Hussemannen idag. Han snocklar och har sig, ser lite däsen ut. Jag har inte snocklat på jättelänge! Mamma hade varit på sitt minijobb och gastat på folk och gjort konstiga övningar, sen hade hon fått med sig två påsar med namnam i! Mina favvogodisar, nåt flytande blask som smakade himmelskt och bästaste, nötkött! Husse trodde vi skulle ha det till middag, men Mamma bara skrattade och gav alltihopa till mig. Mamma is the shit! Ah. Sen, på kvällen gick vi promenad, fast ganska sakta. Hon haltar så. Vi hamnade på en fotbollsplan, och vi lekte med pipen där! Hon hade tagit med sig köttbullar, och alla vet ju att en corso gör vad som helst för en köttbulle! Så jag lät henne tro att hon kirrat ännu ett trick med mig. Hon var nöjd, jag fick köttbollar och alla var glada. 🙂 Over and out K9´s…
mellanrum.jpg
(Matte här.. har nog en del att förklara, min kära valp har måhända talets gåva men han har ju sin syn på saker och ting. gastandet och de lustiga rörelserna är BodyBalance, vilket är en blandning av tai-chi, pilates och yoga. Jag är nämligen instruktör i det på min ”fritid” *haha* Jätteskön träningsform som verkligen växer på en. Har ni gym i närheten med Les Mills program så kan jag varmt rekommendera er att prova. Husses snocklande är ännu en ny förkylning, hoppas verkligen att jag slipper den. Själv har jag fått benhinneinflammation på högerbenet så jag stapplar fram som en krympling. Har inte haft så ont sen min träningspolare PolisTony sparkade sönder den 2002… Men det är svårt att låta bli lekturerna med Calleman. Tricket han babblade om är helt enkelt att han sicksackar mellan mina ben medans jag kliver i jättesteg framåt. Än sålänge funkar det bara om jag har belöning i handen, men jag tror stenhårt på det här..  8)  Lördag idag. Dagen efter kvällen före för min del. Väckte herrskapet vid halv 4 när jag skulle ta tillbaka min sängplats från den ”lille”. Har bullat upp med massor av gott för både tvåbentingar och vovvelovvar..  Ha en riktigt skön helg! )
