tuffing.jpg
Åh. Jag börjar förstå vad det här med påsk går ut på. Bilder och figurer av gula flaxare, en massa sånnadära ägg, massa mumsig mat och massor av tvåbentingar som ska skratta och umgås. Jag fick följa med Mamma och Husse, vi åkte minimonster, med en massa packning och så hamnade på ett ställe som liknade lite där jag kommer ifrån.
mellanrum.jpg
( Slätthult, hemma hos Jonas och Emelie som ordnade ett brakkalas med massa god mat och trevligt sällskap. De bor granne med en ridskola, så Calle hade fullt upp med att kika på kusar, leka med nyfunna vänner och äta hästlortar…. //Matte)
mellanrum.jpg
Ja. De dära stora fyrbentingarna var jätteskumma, jag försökte få igång en att leka med mig, men den bara glanade på mig och fortsatte käka. Hondära Emelie, hon vet vilka saker man ska äta, och hur man ska göra med dem innan hon!
mellanrum.jpg
( Hon är kock, och duktig sådan också.. // Matte)
mellanrum.jpg
Jag fick smaka alltmöjligt godis! Ruccolasallad, lax, sparrissås, mandelpotatis, tomat, gurka, mozzarellaost, ja.. jag kommer knappt ihåg!
mellanrum.jpg
( Ändå matade jag honom innan med torrfoder och nya favoriten makrillfilé i tomatsås för att undvika det värsta tigget runt bordet. När vi fixade iordning maten tappades det saker flitigt.. 😉 Lite förvånad blev jag ändå när han satt och dregglade brevid mig när jag hackade vitlök. Höll fram en minibit framför honom så att han fick nosa och se att det var starkt, tro på sjutton att han lapade i sig den! Han drack ganska mycket vatten, men kom sedan tillbaka för att be om mer. Han är en liten knäppskalle, vår underbara Calle… //Matte)
mellanrum.jpg
Ja ja Mamma, låt MIG berätta nu, det är ju MIN blogg! (Åh, förlåt.. //M) Ja. Vart var jag.. Jo, Matbentingen tycker jag jättemycket om. Hon kliar mig på rätt ställen och låter mig få smaka på allt mumsigt hon pillar med. Ah, värsta roliga, Jordgubbe fick jag! en gubbe man haft nedgrävd i jord tills den blir söt och röd, sen har den krympt en massa och fått en grön hatt. Det fick jag! Såååå gott! Matbentingen har en sån som Mamma har också, en Husse… Han heter Jonas på männskospråket och sjunger för mig. Hela tiden. Något om nån Calle på en spång. Vad nu det kan vara… Jag gillar han asamycket. Sådär mycket så att man inte riktigt kan hålla sig när jag träffar honom… lite pinsamt.
mellanrum.jpg
(*haha* Näe, det är inte många som får äran att Calle fäller glädjedroppar.. Jonas sjunger såklart alltid ”Calle calle calle.. på spången…” för lillen. Svårt att låta bli, jag vet.. Eftersom han gillar dem så mycket kändes det helt ok att låta dem få vara Callevakt några timmar idag. Det hade blivit långpromenad och bus i köket… Sedan hade han fått smaka på kammussla… En riktig liten gourmet…. //M)
mellanrum.jpg
Ja ja Mamma!! Shh nu. Eller ja, jag är typ klar, men jag måste ju få sista ordet.. 🙂 Snygg är jag iaf i mitt balla halsband. Lite stort ännu, men om ett tag…
