calle_skum.jpg
Tur att Calleman är så lugn, annars hade man kunnat tolka allt skum som fradga…. Vi har haft en så skön dag. Stadspromemad med lite kontaktövningar och det småtrista ”Gå fot” ”Sida” . (Ja, fatta, för att kunna norpa åt sig morotsbiten fick jag nästan stryka mig mot mattes ben -i farten!! //Calle) Men väl framme vid strandpromenaden blev det high life. Jag råkade lägga ifrån mig ”pipis” i sanden för att kunna fika på äpplet som jag gömt i väskan. Artans.. Calle fick ett utav de värsta corsorycken jag upplevt med honom… Tur att underlaget var mjukt för hans tassar och klor, mindre tur när det vart sand över hela fikat… Så. Calle bjöd alla andra promenadgäster på en ordentlig uppvisning och norpade Mammas äpple på kuppen. ( Visste ni att äpplen som legat i sand först och sedan blir avspolat med saltvatten smakar ännu mera smaskens! //Calle) Efter fikat kom det fram en 5 mån Pitbull/Amstaffvalp. Han ville inte alls leka, gjorde små utfall mot lillkillen och moppsade sig rejält. Läskigt! (Ahh, värsta grin-ollen. Fick inte alls studsa omkring och visa hur lajbans jag är.. Han bara morrade och visade tänderna. När jag skulle visa han hur man gjorde med den balla plastpåsen så moppsade han sig lite väl mycket. Visst ska de små lära sig av de stora? Det säger Mamma i allafall. Jag vet ju att jag får däng av större/äldre hundar om jag inte sköter mig. //Calle) Ja.. Calle visade sig från sin allra bästa sida och tog det som en Corso. Ett skall tillbaka och så satte han sig vid mina fötter och såg ut som att han ville att jag skulle säga ifrån också… Vi struntade i ministridsvalpen och fortsatte leken när de gått. Sprang omkring och jagade pipis en bit därifrån medan solen sakta började gå ned. Fler bilder kommer..  Det tar lite tid nu när ambitionsnivån är så hög.. 😉
