forvanad.jpg
Värsta vädret ute. Husets regnrock, som jag berättade om tidigare, fladdrar som aldrig förr. Mamma säger att det kommer att bli storm i natt. Typ massa blåst och regn. Huga! Tänkte försöka få dem att förstå att jag gärna vill lära mig att gå på deras toalett, för det är inte roligt att sätta sig utomhus nu vill jag lova!  Husse är hos sina lekkamrater ikväll så det är soffmys med levande ljus och tv. Mamma har redan somnat till två gånger i sitt hörn, så jag har fått åla bort och puffat lite på henne. Klockan är bara barnet och det är ju faktiskt helg imorgon! Tydligen ska vi åka någonstanns imorgon, för hon har ställt fram väskor i hallen. *suck* Har jag tur är det inte så långt. Hon sa något om ”mommo & moffa” där har jag ju aldrig varit förut. Nåväl. Ett senare problem.  Är lite småömklig jag med. Ska bli skönt att göra sista turen för att kunna mysa ordentligt sen. Om den här stormen låter oss få sova. Sova förresten, jag har ju arbete att utföra när Husse inte är hemma. Någon måste ju hålla ordning på torpet! Här ska vaktas Mamma. Om jag lägger mig riktigt nära med tassen på henne så måste ju det räknas, trots att jag råkar somna?
