regnrusk.jpg
Regn, igen. Det regnar hela tiden här! Jag avskyr att bli blöt, speciellt ovanifrån. Men det blir inte tal på någon regnrock, jag får tillräckligt med panik av den där lustiga varningstriangeln som Mamma envisas med att ha när det är mörkt. Som att jag skulle bli osynlig så fort det börjar skymma!  Att tassarna ska torkas förstår jag. Det är lite jobbigt, mest för att det kittlas så. Mamma är så enveten, att den där handduken ska in mellan alla trampdynor.  Ah, och värsta grejen, förut när vi var ute så lät det jättehögt, precis som åska! Det visade sig att ett utav husen häruppe hade på sig en regnrock… Huset hade glömt att knäppa den sa Mamma och det var den som lät när det blåste.
mellanrum.jpg
(Yes, de har virat in ett halvt höghus i byggplast, nu verkade den vara påväg att släppa helt. Jag är mycket glad över att inte bo där just nu med tanke på min redan så störda nattsömn… Jag älskar dem högt och tycker jättemycket om att mysa med dem, men just nu sover jag jättegott på soffan.  //Matte)
