calle_sokning.jpg
I vanliga fall brukar ju vi leka med de andra fyrbenigarna på morgonen, men imorse hade både Mamma och Husse försovit sig. OK.. jag sov jag med.. 🙂 Rätt mysigt i sängen om jag ska vara helt ärlig. Fick ligga på Mammas plats då hon låg i soffan för att få sin ”skönhetssömn”. Vadårå? Hon är ju redan söt, det säger jag med jämna mellanrum till henne genom att pussa lite på henne i ansiktet.
mellanrum.jpg
Hur som haver. Vi missade lekis helt enkelt, så vi åkte upp till dynamitbacken för att lattja lite i skogen istället. Jag och Mamma har varit där några gånger, och det är riktigt mysigt i alla fall när det är LJUST.. Mamma har tydligen fattat mina vinkar, äntligen, så idag lekte vi på förmiddagen. Helt plöstligt sprang hon i förväg och gömde sig! Jag var ju inte sen på att springa efter, och när jag kom fram fick jag godis och en himla massa klapp! (Vi provade lite enkla spårövningar idag när vi båda var hemma och kunde leka med honom tillsammans. Har tränat så mycket lydnad på våra promenader att vi både tänkte att det skulle vara kul med lite omväxling… //Matte)
mellanrum.jpg
Sen fick jag leka med Husse resten av dagen, för Mamma skulle till sjuka huset. Åkte bil *rysa* och fick mysa med ett helt gäng andra tvåbeningar när vi kom fram. I badrummet hos dom hade de en hel låda med små chokladbollar*! Så jag passade på att länsa den när de andra var upptagna med kaffesörplandet. (* läses kattbajs rullade i kattsand. De kom allt upp igen efter bilfärden hem som tur är. Blä! //Husse)
