kallepinne.jpg
Asså, Mamma är inte klok någonstanns. Igår berättade jag ju om hur hon fullkomligt släpade ut mig i trollskogen, tro på katten att hon gör samma sak idag med! Det är MÖRKT! Dessutom bor det troll i skogen, och alla vet att troll käkar upp hundvalpar. Speciellt gråa hundvalpar! (Ja.. troll i det här fallet betyder på människosvenska stubbe. //Matte) När vi vl kom ut på vägen på andra sidan trollskogen fick jag i allafall leka av mig ordentligt. Mamma slängde pinne som jag fick söka efter i halvdunklet, och varje gång hon ropade på mig och jag kom så fick jag snask! Värsta bästa, klart att man skyndar sig…  Sen kom jag på med att om man snosar Mamma i handen på vänster sida när hon säger ”fot” så får man också namnam..  Speciellt om man går kvar en stund efter att man ätit upp, då får man gos också! 😀
mellanrum.jpg
 På vägen hem stannade vi vid grusplanen för att fortsätta leken, Mamma var värsta busig och blåste mig i nosen.. försökte allt sätta henne på plats, men hon springer rackarns fort för att vara tvåbent! (Yepp, kanske handlar mer om att jag genskjuter honom dock.. Fuskade lite och körde löst även här och fortsatte inkallningsövningarna när jag såg att någon närmade sig.) 
mellanrum.jpg
(Jag har sagt det förut, vi har världens duktigase kille! Har tränat rätt intensivt med honom under våra kvällspromenader för att få in vardagslydnad osv. Speciellt i stan med andra hundar och människor som distration. Eftersom han är ”mörkrädd” fungerar det ännu bättre när det är lite dunkelt.. lite jobbigt först att släppa kontrollen bakåt när man pockar på uppmärksamheten, men efter några försök går det utan att blinka. Vi hade en liten ouppfostrad drever framför oss påväg från grusplanen som nästan ströp ut sig själv när han försökte kolla in Calle. Calle själv gick fot och hade all uppmärksamhet riktad mot mig.. Då blir man varm inombords.. 🙂 //Matte)
