strandbilden.jpg
Alltså, den där jättepölen, den verkar ju aldrig torka upp, hur mycket det än blåser. Ju mer det blåser, desto roligare saker hamnar på kanten av den också… Mumsiga pinnar i alla storlekar och sånna där mumsiga salta krispiga skal. Pölen är bra. Nu när vi var nere och lekte vid kanten av den så låg det som snö i kanten av den! Jättegott! Växterna som finns där smakar också sådär lajbans. Som buljong ungefär, på allt! Jättemumsigt. Mamma plockade med sig lite utav pryttlarna i en utav mina påsar, vet inte om jag kanske får dem som godis sen kanske. Hon muttrade något om att jag hade ätit tillräckligt.. Jag vet inte.
mellanrum.jpg
Matte: Ja, Calle fullkomligt älskar allt som legat i havsvatten. Jag tror att hans egen koppling till buljong troligen är det som gör det.. Blåmusslor, snäckor, tång, sand och pinnar, ja allt ska in i munnen för att smakas på. Det är himla kul att se honom spatsera omkring på upptäcktsfärd. Plockade med mig lite utav strandens fyndigheter för att se om jag kan hitta lite inspiration till en liten tavla eller något…
mellanrum.jpg
Glad alla hjärtans dag!
Hoppas att ni myser lite extra en dag som denna. Jag vet att jag ska dela soffa med en fisande Cane Corso och en riktigt sliten sambo… Ganska mysigt trots allt.. 🙂
